ПОРЯДОК

проведення аудиту щодо забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти у комунальному закладі «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №174 Харківської міської ради

1. Цей Порядок визначає механізм проведення аудиту щодо забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти комунального закладу «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №174 Харківської міської ради».

2. Цей Порядок розроблений відповідно до абзаців четвертого та п’ятого частини першої статті 65, абзаців першого, четвертого та шостогочастини другої статті 67, абзаців три та чотири частини першої статті 72 Закону України «Про освіту»; абзацу шостому статті 18, абзацу вісімнадцятому частини другої статті 20 Закону України «Про дошкільну освіту», «Порядку проведення аудиту закладів загальної середньої освіти» затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09 січня 2019 року № 17.

3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:

- акт перевірки - документ, який складається під час аудиту щодо забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти (далі – аудит) за результатами проведення перевірки додержання дошкільним навчальним закладом (далі – ДНЗ) вимог законодавства у сфері освіти;

- аналітична довідка - письмовий обґрунтований висновок, що складається членом експертної групи під час аудиту за результатами оцінювання ним освітніх і управлінських процесів ДНЗ, внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- анкета оцінювання роботи експертної групи - документ, що заповнюється керівником закладу освіти для оцінювання роботи експертної групи під час проведення аудиту в ДНЗ;

- висновок про якість освітньої діяльності закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі - Висновок) - документ, який містить підсумкові результати оцінювання якості освітньої діяльності ДНЗ;

- звіт про проведення аудиту - документ, що складається з метою узагальнення та систематизації інформації, отриманої під час проведення аудиту щодо забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти;

- опитувальний аркуш - документ, який містить перелік питань для попереднього оцінювання (самооцінювання) завідувачем ДНЗ, освітньої діяльності у ньому;

- освітнє середовище - сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для навчання, виховання та розвитку вихованців закладу з урахуванням їх потреб і можливостей;

- рекомендації щодо вдосконалення діяльності ДНЗ (далі - Рекомендації) - документ, який містить пропозиції щодо підвищення якості освітньої діяльності ДНЗ та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- управлінський процес закладу освіти - діяльність завідувача, його заступників спрямована на досягнення цілей закладу шляхом формування, прийняття та реалізації управлінських рішень.

- Інші терміни вживаються у значеннях, наведених уЗаконі України«Про освіту».

4. Аудит щодо забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти проводить експертна група в межах своїх повноважень.

5. Аудит передбачає:

- оцінювання освітніх і управлінських процесів ДНЗ та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- перевірку додержання ДНЗ вимог законодавства у сфері дошкільної освіти (далі - перевірка).

Метою проведення аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності ДНЗ та вироблення рекомендацій щодо:

- підвищення якості освітньої діяльності та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства.

6. Оцінювання освітніх і управлінських процесів ДНЗ та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється за такими напрямами:

1) освітнє середовище закладу освіти:

- забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці;

- створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;

- формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору;

2) система оцінювання вихованців:

- застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного вихованця ДНЗ;

- спрямованість системи оцінювання на формування у вихованців відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання;

3) педагогічна діяльність педагогічних працівників ДНЗ:

- ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей вихованців;

- постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників;

- налагодження співпраці з батьками чи іншими законними представниками (далі - батьки) вихованців ДНЗ, працівниками закладу освіти;

- організація педагогічної діяльності та навчання вихованців ДНЗ на засадах академічної доброчесності;

4) управлінські процеси ДНЗ:

- наявність стратегії та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань;

- формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм;

- ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників;

- організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою;

- формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

- Оцінювання освітніх і управлінських процесів ДНЗ та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється відповідно до критеріїв, наведених удодаткудо цього Порядку.

7. Аудит щодо забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти:

- у плановому порядку здійснюється не частіше одного разу на 1 рік відповідно до річного плану ДНЗ.

- у позаплановому порядку за ініціативою засновника, рішення педагогічної ради ДНЗ у разі обґрунтованої ними необхідності в оцінюванні якості освітньої діяльності закладу освіти й одержання рекомендацій щодо її вдосконалення.

8. Аудит щодо забезпечення якості освітньої діяльності і якості освіти проводиться у такі етапи:

1) підготовка до проведення перевірки та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти, внутрішньої системи забезпечення якості освіти:

формування експертної групи;

оформлення документації для проведення аудиту (наказ, повідомлення, направлення);

заповнення керівником закладу освіти опитувального аркуша;

ознайомлення експертної групи з інформацією про діяльність закладу освіти;

2) робота експертної групи у закладі освіти;

3) складання документації за результатами аудиту (акт перевірки, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства (у разі їх наявності), анкета оцінювання роботи експертної групи, аналітичні довідки, звіт про проведення аудиту, Висновок та Рекомендації).

9. Члени експертної групи повинні мати вищу педагогічну освіту та професійну кваліфікацію працівника.

- Членами експертної групи не можуть бути особи, які мають конфлікт інтересів відповідно до законодавства у сфері запобігання корупції.

- До проведення аудиту можуть залучатися представники громадськості у порядку, визначеномуЗаконом України«Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

10. Головою експертної групи призначається завідувач ДНЗ, який здійснює розподіл обов’язків між членами експертної групи та є відповідальним за її роботу.

11. Кількість членів експертної групи визначається керівником ДНЗ, який проводить аудит, залежно від чисельності педагогічних працівників але має бути не менше ніж 3 і не більше ніж 12 осіб.

12. Голова експертної групи у разі виникнення обставин, які унеможливлюють участь члена експертної групи в її роботі, має право залучити іншого експерта.

13. Для здійснення аудиту керівник ДНЗ видає наказ. Строк роботи експертної групи у ДНЗ для проведення аудиту не може перевищувати 10 робочих днів, при середній чисельності працівників за календарний рік не перевищує 50 осіб, - 5 робочих днів.

Продовження строку проведення аудиту не допускається.

14. До початку роботи експертної групи в закладі освіти проводиться нарада при завідувачі керівником ДНЗ з педагогічним колективом, під час якої голова експертної групи інформує про порядок проведення аудиту, а особа, уповноважена керівником ДНЗ – про створення умов для забезпечення функціонування закладу освіти.

15. Із метою оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти голова та члени експертної групи під час проведення аудиту спостерігають за освітньою діяльністю закладу освіти, у тому числі відвідують заняття, а також опитують вихованців, їх батьків, педагогічних працівників щодо освітньої діяльності у закладі освіти.

16. Голова та члени експертної групи під час проведення аудиту діють об’єктивно та неупереджено.

17. Висновки зроблені під час проведення аудиту оформлюються Актом, який підписується головою та членами експертної групи в останній день роботи експертної групи в ДНЗ.

Строк усунення порушень не може перевищувати 1 календарного року з дня прийняття розпорядження про усунення порушень вимог законодавства. Строки усунення порушень, що потребують фінансових витрат, узгоджуються з Управлінням освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради

19. Аналітичні довідки складаються експертами протягом 5 робочих днів після завершення роботи експертної групи в закладі освіти на підставі:

- аналізу річного звіту та інших документів про діяльність закладу освіти, інших джерел інформації, не заборонених законодавством;

- спостереження за освітньою діяльністю закладу освіти, у тому числі шляхом відвідування навчальних занять;

- опитування вихованців, їх батьків, педагогічних працівників щодо освітньої діяльності у закладі освіти.

20. Звіт про проведення аудиту узагальнює матеріали аудиту. Звіт складається головою експертної групи на підставі акта перевірки, аналітичних довідок та інших матеріалів аудиту протягом 10 робочих днів після завершення роботи експертної групи в закладі освіти.

21. Висновок і Рекомендації складаються головою експертної групи. Висновок і Рекомендації оприлюднюються на веб-сайтах ДНЗ не пізніше 3 робочих днів після їх отримання.

Кiлькiсть переглядiв: 252