/Files/images/Савченко.JPG

Добрий день, шановні батьки, ласкаво прошу до моєї сторінки.

До вашої уваги моя сторінка з цікавими матеріалами на порталі Всеосвіта

https://vseosvita.ua/user/id719385/library

Багато цікавих моїх відео занять ви знайдете на стрінці YouTube нашого закладу

https://www.youtube.com/@zdo174kharkiv/videos

Консультація для батьків «Читання без зітхання»

8 ПРОСТИХ СПОСОБІВ ЗАЦІКАВИТИ ДИТИНУ КНИЖКОЮ

Хочете, аби дитина почала читати не з примусу, а за власним бажанням? Щоб опановувала це важливе вміння легко й невимуше­но? Щоб віддавала перевагу книжці, а не гаджету? Досягти цього не­важко, якщо прищеплювати інтерес до книжок змалку і робити це ненав’язливо. Скористайтеся лайфхаками, які не заберуть у вас багато часу й зусиль.

1.ЧИТАННЯ = ЗАДОВОЛЕННЯ

Дуже важливо, щоб від спільного читання отримували задоволення всі учасники процесу — і діти, й дорослі. Облаштуйте в домі затишний куточок з м'якими подушками та пледами. Додайте підсвітку (ялинкову гірлянду або нічник) чи атрибути з улюблених книжок (до їх створення варто залучити дитину). "Читацьке гніздечко" можна "звити" в одному з крісел, дитячій халабуду чи намет. Це має бути місце, куди захочеться повертатися знову й знову, особливо після напруженого дня.

2.КНИЖКА ПІД РУКОЮ

Книжки мають перебувати у вільному доступі та в полі зору дитини, нарівні з іграшками. Не бійтеся, що малюк псуватиме їх, — у домі, де книжки шанують, це малоймовірно. Варто лише приділити дрібку часу правилам поводження з ними. Дитяча книжкова поличка має бути зручною і безпечною в користуванні. Для початку помістіть на ній до 5-7 видань і періодично змінюйте їх. Старші діти можуть наповнювати та облаташтовувати свою поличку самостійно.

3.КНИЖКА“НА ЗАМОВЛЕННЯ”

Збирайте книжки, виходячи з актуальних потреб та інтересів дитини. Іноді, ґрунтуючись на всвоєму особистому досвіді, ми вважаємо, що краще знаємо, які твори потрібні нашим дітям. Але для кожного покоління актуальні свої, часом не зрозумілі старшим теми і формати. Та й асортимент книжок для вибору змінюється: деякі твори відживають своє, натомість з'являються нові. Дозвольте дітям самостійно обирати книжки для своєї бібліотеки або для спільного читання. А ще ж книжка може стати чудовим приводом для обговорення складної теми та проживання нового для дитини досвіду. Продовжуйте пропонувати свої варіанти, однак не поспішайте засмучуватися, якщо дитина не віддає їм переваги. І пам'ятайте: обрані вашим малюком книжки мають відповідати його віковим особливостям, а "моніторинг якості" з вашого боку обов'язковий!

4.ЛІКИ ВІД НУДЬГИ

Сьогоднішній книжковий ринок багатий дитячими виданнями, які зручно брати із собою та переглядати в будь-якій ситуації. Книжка стане у пригоді, коли ви готуєтесь до ситуації тривалого очікування (у черзі, у дорозі тощо). Замість того щоб запропонувати дитині гру в гаджеті або мультик, які можуть підсилити напруження та розбурхати емоції, скористайтеся книжкою. У пригоді стануть віммельбухи, книжки з віконцями та рухомими елементами. Якщо ви переймаєтесь зручністю транспортування книжки, зверніть увагу на кишеньковий формат. Не можна не згадати і про м'які сенсорні книжечки з тканини із завданнями, у яких зазвичай немає тексту, — вони також чудово "перемикають" увагу, особливо найменших дітей.

5. ЧИТАЄМО І ГРАЄМО

Інтерес малюка до прочитаного можна (і варто) поглиблювати через гру. Уже в наймолодшому віці можна разом із дитиною відшукувати книжкові образи в реальному житті. Малюкам особливо цікаво слухати про пригоди машин або тварин, яких вони можуть бачити під час прогулянки. До того ж підкріплення прочитано го практичним досвідом додатково тренує увагу, мислення, пам'ять та мовлення. Можна не лише шукати відповідності в довкіллі, а й навмисно створювати певні ситуації. Запропонуйте дитині перенести персонажів або сюжет книжки в конструювання, малювання, ліплення, ляльковий театр чи будь-який інший улюблений та доступний їй вид діяльності.

6. КНИЖКОВИЙ КЛУБ НА МАЙДАНЧИКУ

Ініціюйте книгообмін та обговорення прочитаного в колі спілкування вашої дитини, а також з іншими батьками з вашого оточення чи просто на дитячому майданчику. За бажання можна організовувати тематичні вечірки, спільні "читацькі пікніки" та творчі заняття за мотивами книжкових сюжетів. Таким чином ви не лише розширите коло інтересів дитини, а й зекономите на купівлі нових книжок. Перевагою цього способу поглиблення інтересу до читання є також те, що ви додатково вчите дитину з повагою та відповідальністю ставитися до позичених у друзів книжок.

7.1НТЕРНЕТ У ПОМІЧ

Шукайте в мережі огляди новинок у царині літератури та книжкові блоги, аби розширити своє уявлення про сучасну літературу та ближче познайомитися з письменниками. Ви можете обрати будь-який зручний для вас формат контенту (відео в ютубі або текстові огляди у фейсбуці чи інстаграмі). Зі старшими дошкільнятами та школярами такі блоги можна шукати і переглядати разом або навіть запропонувати завести свій власний і ділитися враженням від прочитаного з іншими людьми.

8. НАВКОЛОЛІТЕРАТУРНЕ ЖИТТЯ

Нині організовується чимало заходів, присвячених ознайомленню з виданнями й авторами. Такі заходи можуть мати всеукраїнський (щорічні Книжковий Арсенал у Києві та Форум видавництв у Львові) або більш локальний масштаб, але це завжди можливість зустрітися з однодумцями і дізнатися щось нове та цікаве. Зустрічі з письменниками та огляди новинок, дискусійні клуби від видавництв можуть проводитись і в онлайн-форматі, що дає можливість брати в них участь, не виходячи з дому, або переглядати їх у записі. Завдяки соціальним мережам організовувати читацькі зустрічі, обмін книжками, книжкові флешмоби стало легше. А ініціатором таких заходів може стати будь-хто охочий, навіть ви.

Консультація для батьків «Формування в старших дошкільників навичок подолання труднощів»

Діти досить часто не усвідомлюють свої дії і поведінку. Вони незібрані, неуважні, неорганізовані, лякаються труднощів і нестандартних ситуацій. Формування навичок подолання труднощів сприяє вдосконаленню адаптивних можливостей, є обов’язковим показником готовності до школи.

Гармонійно сформована система відношень дитини до себе, до інших суттєво впливає на набуття нею позитивного досвіду подолання життєвих труднощів і збереження емоційної рівноваги в ситуації, яка вимагає додаткової мобілізації організму. Виховання прагнення долати труднощі не повинно бути окремим завданням. Його слід розв’язувати в комплексі з вихованням самоповаги, впевненості в собі і прийняття оточуючих людей такими, якими вони є.

Як відомо, конфліктні ситуації між людьми часто виникають через непорозуміння один одного. Перш за все, якщо один із партнерів не бажає встановлювати контакт або агресивно спрямований; іноді — через те, що не точно, не зрозуміло висловлює власну думку. Цього слід уникати, щоб не спричинити нове непорозуміння. Це особливо стосується дошкільників, бо їх активний словниковий запас ще недостатній, недосконалий. Крім того, однією з причин недосягнення позитивного результату у будь-якій діяльності є відсутність чіткої мети, цілеспрямованості дій. Спостереження за дітьми під час самостійних ігор свідчать, що дуже часто дошкільники самі не знають, якого результату вони хотіли б досягти. Зосередження уваги на питаннях «Що я люблю робити?», «Який у мене настрій?», «Що я відчуваю?» стимулюють розвиток самопізнання, розширюють самосвідомість.

Успішність подолання складних ситуацій старшими дошкільниками, крім індивідуально-типологічних особливостей, залежить від розвитку самосвідомості, навичок взаємодії та самостійності.

Формуючи навички подолання труднощів, перш за все потрібно:

• фіксувати увагу дитини лише на позитивних здібностях і вчинках інших людей;

• надавати емоційну підтримку;

• надавати можливість само реалізуватися;

• допомогти дитині зрозуміти, як визначати стан іншої людини та свій;

• уникати публічного засудження, висміювання;

• бути готовими прийти на допомогу дитині у розв’язанні складного питання.

9 простих правил як навчити дитину долати труднощі:

1.Найперше, це варто пояснити дитині, що труднощі - це нормально.

2. Підтримуйте, але не тисніть на підлітка.

3.Не вирішуйте все за дітей, не нав'язуйте їм свої інтереси і не знецінюйте їх захоплення.

4. Слухайте дитину, просіть ділитися враженнями, завжди пропонуйте кілька варіантів - нехай обирає сам.

5.В улюбленій справі навіть великі труднощі можуть здатися дрібницею, а в заняттях з-під палки будь-яка дрібниця ризикує стати трагедією.

6. Діліться з дитиною правильної енергією.

7. Навчіть дитину ставити цілі.

8. Дитина повинна розуміти, що лінь йому не товариш, а шлях до перемоги не завжди буває комфортним. Поясніть, що перемога - це завжди праця

9. Привчіть дитину до думки: труднощі бувають у всіх. Навіть у талановитих, працьовитих і старанних людей. Це звичайна частина життя, так само як успіх. Поясніть дитині, що, якщо їй щось не вдається, це не робить її гіршою.

Консультація для батьків «В які ігри грають ваші діти»

Діти грають з незапам'ятних часів - гра це одна з вічних речей у світі, а можливо, окремий світ, куди немає ходу дорослим.Та й іграшки в сучасному цього слова з'явилися тисячоліття тому. Так що, нічого не змінюється під місяцем і наскальні малюнки, що датуються тисячоліттями.

Стародавні діти грали в ті ж ігри, в які діти грають сьогодні. Доісторичні хлопчаки любили підійнятися на спину товариша і кататися на ньому як на конячці. А ще любили грати у війну, в яку діти грають і сьогодні. Справа, мабуть, в тому, що, як не прикро це усвідомлювати, але за всю відому нам історію людство прожило без війни близько півроку, тому діти грають у війну, репетуючи можливе доросле життя. Любили діти минулого грати і в спортивні ігри, а дівчатка воліли ігри в м'яч.

У які ж ігри люблять грати сучасні діти і чому?

Вся справа в тому, що діти грають в те, що найбільше їх емоційно «чіпляє». В 1990ті роки одна вихователька розповідала, що діти грають в серіали, популярні на той час і в терористів і заручників.

Ну що ж, кожен час диктує свої закони і свої ігри. Ось чому нині діти вже не грають в класики і козаків-розбійників, воліючи улюблених героїв мультфільмів. Кумирами молоді зараз є, як відомо, людина-павук, Гаррі Поттер та інші герої популярних фільмів. Можна спостерігати й ігри, в яких є чаклун і його підлеглі. Чаклун стоїть на підвищенні і віддає підданим накази: від безглуздих до досить агресивних. Дитячі ігри - справжнє дзеркало суспільства і часу і нічого тут не вдієш.

Так що. Якщо вас лякає те, в які ігри ваші діти грають у дворі, немає в цьому нічого дивного. Наприклад, коли ведучий ганяється за дітьми і, торкаючись, зомбує їх, а діти після цього ходять дерев'яною ходою з витягнутими вперед руками і кажуть «Я зомбі», стає трохи моторошно.

Але це лише зовнішня сторона, а суть гри, її значення і значимість для дітей нітрохи не змінилася з часів наскальних малюнків. Діти грають і вихлюпують весь негатив, який накопичився у них в душі, а ще намагаються знайти рішення хвилюючих їх проблем. Адже Гаррі Поттер всесильний і він здатний подолати всі мінливості долі. Але не Гаррі Поттером єдиним ...

Нинішні діти,які грають в старі добрі дворові ігри, точно так же здатні вирішити безліч проблем.

Чому ігри з дітьми є важливими?

Для дітей гра – головна справа дитинства. Коли дитина (навіть немовля) бавиться, вона вирішує проблеми розвитку рухових навичок, а також подолання фізичних і психологічних труднощів. Гра – це спосіб пізнання дітьми світу: відобміну іграшкамиз іншою дитиною до оволодіння навичкамидрібної моторикипід час побудови пірамідок з кубиків.

Отже, ми розуміємо, чому ігри настільки важливі для дітей, але що вони дають батькам? Ігри з дитиною дають батькам чудову можливість позитивної взаємодії з нею. Вони також можуть здійснити неймовірний вплив на почуття власної гідності дитини.

Велика частина часу, який ви проводите з дитиною, особливо при сьогоднішньому напруженому ритмі життя, наповнена годуванням, купанням або вихованням вашого малюка. Але він не менше потребує того, щоб ви проводили з ним час, взаємодіючи на його рівні та зміцнюючи його переконання в тому, що його думки, бажання й дії є важливими для вас. Коли ви знаходите час погратися з вашими дітьми, вони дізнаються про те, що ви приймаєте їх багатууявута проявтворчих здібностей, і про те, що для вас дуже важливо й цікаво все, що вони говорять або хочуть зробити.

Якщо ви не знаєте, як гратися з дитиною

Багато батьків бентежаться, коли мова заходить про те, як насправді правильно гратися зі своєю дитиною. І це нормально. Ніхто не вчить нас, батьків, як це робити. Ми витрачаємо багато часу і, як правило, більш упевнено себе почуваємо, коли готуємо обід, водимо дитину до школи або плануємо консультацію в дитячого лікаря, але коли справа доходить до того, як саме гратись або позитивно взаємодіяти з дитиною, ми часто самі потребуємо консультації.

Перший і найважливіший крок – просто приділити час дитині, дозволити їй узяти ініціативу у свої руки. У даному випадку найголовнішим є час та увага, яку ви можете приділити своїй дитині. Залежно від віку дитини дізнайтесь, в яку гру вона хотіла би пограти. Ваша готовність надати їй роль лідера зміцнить її почуття власної гідності та відведе вам позитивну, допоміжну роль.

Ігри також стверджують самостійність вашої дитини й можуть фактично призвести до меншої напруги в її прагненні домогтись лідерства, дозволяючи самостверджуватися значущим і позитивним способом.

Головне правило – жодних правил

Іноді для батьків може виявитися складним сидіти склавши руки та брати приклад з дитини. Це може означати поступ ігрового процесу в дуже повільному або дуже швидкому темпі. Це може означати повторення тієї ж самої дії більше 20-ти разів. Повірте, що ці зосереджені, повторювані дії є цінними в перші роки життя дитини для розвитку їїкогнітивнихікомунікативнихнавичок.

Вам може бути важко зберігати інтерес і незворушність, але суть у тому, щоб дозволити дитині спрямовувати хід гри, починаючи від початкового вибору самої гри й до рішення про те, як довго і як саме в неї грати. Єдине правило для батьків – не встановлювати правил, не направляти дитину й не поспішати.

Ваша мета повинна полягати в тому, щоб дозволити дитині приймати рішення, такі як вибір книги, в який колір розфарбувати певну ділянкурозмальовки, або вирішити, коли треба зруйнувати пірамідку з кубиків.

Це може здатися складним, але спробуйте зосередитись на даних можливостях, як на ще одному шансі більше дізнатися про свою дитину, про те, що їй подобається і як вона бачить світ.

Різні ігри для різних вікових груп

Коли ми кажемо про гру, насправді ми кажемо про позитивну взаємодію з дитиною через веселі й цікаві заняття. Різні діти люблять гратись по-різному, і це нормально. Іноді навіть брати й сестри вибирають зовсім різні стилі гри, що накладає відповідальність на батьків, щоби приділити час кожній дитині так, щоб кожний малюк міг взяти на себе «роль лідера» у вашій взаємодії з ним.

Кожний вік потребує свого виду ігор

Для немовляти гра може починатися з того, що ви будете уважно вислуховувати його воркування й відповідати йому у свою чергу. У цьому віці позитивною взаємодією може бути простий зоровий контакт так само, як і заколисування або наспівування пісні.

Прості способи позитивної взаємодії з немовлям:

· Гра «Відгадай, де мама» або «Ладки».

· Гра «Доповзаємо до брязкальця й дивимось, як воно працює».

· Перекочування м'ячика назад і вперед або катання животиком на м'ячику.

· Гра «Доторкнись до моєї долоні».

· Гра «Дивимось у дзеркало й називаємо частини обличчя».

Для трохи старших малюків ігри стають активнішими. Вам буде цікаво подивитися, в якому напрямі самостійно пересуватиметься дитина.

Ви можете:

· Рухатися за нею, спостерігаючи як вона (безпечно) пересувається по дому та вулицею, і називати все, що зустрічається їй на шляху.

· Читати їй уголос, залишаючи за нею правовибору книги. Пропонуйте їй ті книги, в яких за допомогою ілюстрацій ви можете попросити її зобразити звуки тварин або вказати на предмети, які вона знає: «Де кіт?», «Де м'яч?».

· Грати в перегони або катання верхи на плечах у батьків.

· Спитати, де її ніс, очі й вуха так, щоб вона могла впевнено вказати на них.

· Розмалюватирозмальовкуразом. У цьому віці рекомендується паралельна гра, що означає, що діти грають разом з одним з батьків або з іншою дитиною, просто виконуючи ті самі дії одночасно.

Для дітей молодшого шкільного віку гра є важливим способом зблизитися з вами, у той час коли вони вже проводять набагато більше часу далеко від вас, взаємодіючи з учителями та однокласниками. Час, який ви їм приділяєте, – особливий, він посилює вашу позитивну увагу, адресовану дитині, й дозволяє вам більше дізнатися про неї в той період, коли в неї формуються особисті переваги йсоціальні навички.

Ви можете:

· Попросити дитину вибрати настільну гру, щоби пограти всією сім'єю.

· Грати з фігурками мультиплікаційних героїв, ляльковими будиночками, конструкторами й коментувати все, що відбувається, щоб заохочувати уяву дитини. Якщо ви говорите: «Бачу, ти побудував будинок поруч з озером...», дитина більше зацікавлена пояснити й розширити свій хід думок про те, що вона робить; вона відчуває, що ви уважно і з інтересом стежите за розвитком ситуації на ігровому полі.

· Вибратиігри на свіжому повітрі, такі як гра у м'яч, катання на гойдалках або висаджування насіння рослин.

· Попросити дитину допомогти написати вітальні листівки вашим родичам або приготувати обід. Цей тип «гри» робить ваше завдання більш цікавим; тільки не забудьте зосередитись на самій дитині, а не на її почерку або на точності дотримання обідніх рецептів.

Для підлітків ігри швидко замінюються більш зрілою (але, тим не менше, позитивною) діяльністю. Хоча такі варіанти, як пограти у м'яч у дворі або в настільну гру все ще будуть доречними, батьки можуть також спробувати такі заняття:

· Попросити дитину організувати або спланувати для всієї родини культурний похід у театр, музей або на футбольний матч. Попросіть її вибрати формат і час спільного сімейного заходу, забронювати квитки й насолоджуйтесь ним усією сім'єю.

· Попросіть улаштувати вечір сімейного кіноперегляду. Нехай дитина вибере фільм, приготує разом з вами гарячі бутерброди або інше частування, після чого ви зручно влаштуєтесь перед екраном, а після перегляду проведете цікаве та змістовне обговорення побаченого.

· Попросіть створити сімейний книжковий клуб для читання вголос усією родиною, давши дитині право вибору книг.

· Візьміть дитину в партнери з облаштування вашого дому, дозвольте їй вибрати колір, в який вона хотіла би пофарбувати свою кімнату, і здійсніть задумане разом.

Зробіть гру невід'ємною частиною вашого спілкування з дитиною

У наш час батьки дуже заклопотані. У сімейному розпорядку необхідних справ ігри можуть здатись не найважливішим пунктом, таким як «пропилососити підлогу» або «випрати білизну», але батьки повинні взяти на себе зобов'язання обов'язково приділити час своїм дітям. Прийміть як належне, що гра з дитиною – дуже важливий інструмент її розвитку як в освітньому, так і в емоційному плані.

Тільки подумайте, що ви отримуєте можливість весело провести час, роблячи щось неймовірно важливе для вашої родини, не кажучи вже про те, що час, проведений з дитиною, може значно покращити її поведінку, зміцнити навички спілкування та гармонізувати її життя.

Щодня батьки виконують нескінченну кількість необхідних справ: приготування їжі, оплата квитанцій, придбання продуктів і необхідних речей і багато іншого. У цей список необхідно включити ще одну дуже важливу справу, яка зовсім не є обтяжливою чи нудною.

З якоїсь причини батьки часто відчувають себе винними, якщо вони, не встигаючи робити тисячу справ відразу, витрачають час на ігри зі своїми дітьми, які приносять їм задоволення замість звичного ділового занепокоєння й ніби відволікають від важливих справ. Це неправильно.

Неймовірна кількість роботи дійсно є частиною батьківських обов'язків, але в них також входить і щоденне ігрове спілкуванням з дитиною, яке дарує радість і щастя всім, хто бере участь в ньому.

Кiлькiсть переглядiв: 19