/Files/images/13092023.jpg

Корисні Інтернет-ресурси для дошкільнят, їх батьків, вихователів

Консультація для вихователів "Особливості патріотичного виховання дітей в сучасних умовах"

ВГО "Асоціація працівників дошкільної освіти"

Лайфхаки по запису відеозанять для вихователів дитячих садочків

Презентація "Положення про атестацію педагогічних працівників -2023"

Збірка абеток, казок, приказок, цікавинок, дитячих ігор тощо

Моя країна – Україна: хрестоматія для дошкільнят

Казки для дітей українською мовою

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ

1. Організовувати освітній процес з урахуванням воєнної ситуації у населеному пункті (очне, змішане, дистанційне).

2. Враховувати особливості дітей дошкільного віку під час організації освітнього процесу в дистанційному форматі. Такі заняття, у разі згоди батьків, з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку проводяться не більше 10 хвилин, старшого дошкільного віку — 15 хвилин.

3. Перевіряти технічне налаштування, обов'язково звертати увагу на налаштування веб-камери, її необхідно встановити на рівень очей або трохи вище, адже діти повинні бачити очі педагога, важливо дивитися у камеру.

4. Під час зйомки прагніть до створення коротких і дидактично продуманих відеороликів. Два п'яти хвилинних відео будуть переглянуті з 9 набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.

5. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеозаняття — це записати показ ваших слайдів. Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити дітей, якщо ви не тримаєте екран активним. Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді.

6. Співпрацювати та організовувати зворотний зв’язок з батьками дітей, через вебсайт закладу, програми Skype, Viber, WhatsApp, Telegram та соціальні мережі з питань стану здоров’я дитини, особливостей навчання, виховання, розвитку дітей при використанні дистанційного та змішаного видів комунікації. Результати зворотного зв’язку сформують основу для планування консультативної та методичної допомоги батькам з різних питань виховання дітей.

7. Інформувати батьків щодо допомоги дітям у подоланні негативних наслідків травмуючих подій та адаптації до нових обставин їхнього життя. Для цього практичні психологи мають вести постійне спостереження за ними, а вихователі — враховувати в освітній роботі дані моніторингу психічного стану дітей, організовувати емоційнопідтримувальну мовленнєву комунікацію, використовувати індивідуально дібраний комплекс технологій психолого-педагогічного супроводу.

8. Формувати бібліотеку онлайн-матеріалів для організації освітнього процесу. Бібліотека може зберігатися у хмарі з подальшим надсиланням доступу усім стейкхолдерам.

9. Використовувати публікації психолого-педагогічного та методичного спрямування, зокрема на сайті МОН “Сучасне дошкілля під крилами захисту” у Telegram-каналі «Підтримай дитину» https://t.me/pidtrumaidutuny.

10. Проводити роботу з батьками щодо психологічного супроводу дитини у воєнний час, надавати консультативну підтримку щодо допомоги дітям впоратися з тривожністю під час воєнних дій.

11. Залучати дітей до самостійного виготовлення поробок, малюнків, будь-яких проєктів, адже швидке усвідомлення результату підвищує відчуття спокою і сили.

12. Спостерігати за поведінкою дитини. У разі регресивного стану (відкатування в поведінці та реакціях до більш раннього віку) доречними будуть тілесні ігри та вправи.

13. Організовувати педагогічний супровід дітей дошкільного віку, дітей з особливими освітніми потребами та їхніх батьків щодо формування навичок безпечної поведінки, стресостійкості, збереження фізичного, психологічного, емоційного здоров’я із застосуванням освітнього процесу у дистанційному та змішаному форматі.

Необхідними умовами якісної інклюзивної освіти, зокрема в умовах дистанційної взаємодії є: - створення інклюзивного освітнього простору, яке відповідало б 10 потребам і можливостям кожної дитини та забезпечувало належні умови для здобуття освіти в дистанційних умовах (здійснюється через застосування низки ІКТ, веб і хмарних технологій, адаптації або модифікації тощо з дотриманням таких складових, як: фізичне (загальний дизайн кімнати з урахуванням осередків діяльності, матеріалів, меблів та ін.), соціальне (охоплює взаємодію, яка відбувається в групі між однолітками, педагогами та членами сім’ї) та часове середовище (сукупність, послідовність та тривалість процедур та заходів, що відбуваються у ЗДО протягом дня).

Для дітей, чиї особливі освітні потреби не вдається задовольнити через технології універсального дизайну в умовах дистанційної освіти, здійснюється відповідна адаптація та / або модифікація змісту, процесу, результатів навчання та онлайн середовища, відповідно до індивідуальної програми розвитку дитини та поточної ситуації щодо факторів середовища;

- проєктування освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами може здійснюватися з урахуванням рекомендацій, що подані у пораднику для педагогів ЗДО«Середовище, що належить дітям»;

- надання освітніх, психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг; - забезпечення партнерства вихователя й асистента вихователя (складання графіку роботи; підбір базових інструментів та платформ для створення комунікативного простору; планування освітнього процесу та режимних моментів, підготовка, адаптації, наповнення освітнього середовища, зокрема й онлайн; присутність під час онлайн-занять, у тому числі й з метою здійснення спостережень та фіксування результатів у журналі спостережень (форма ведення — довільна, визначається в ЗДО) для вивчення взаємодії, проявів індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та задоволення потреб дітей групи; участь у розробленні та наповненні індивідуальної програми розвитку, у тому числі у підготовці інформації для учасників засідання команди психолого-педагогічного супроводу за результатами спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами);

- здійснення моніторингу виконання індивідуальної програми розвитку та задоволення особливих освітніх потреб дітей в умовах дистанційної освіти: синхронне спостереження за процесом виконання дитиною завдання, рівнем самостійності та труднощами, які в неї виникають, участь батьків та ін. Такі фрагменти надаються за попередньою погодженістю між батьками та педагогами. Забороняється поширення та демонстрування фрагментів іншим особам без дозволу батьків.

7. Підвищувати власний фаховий рівень з оволодіння цифровими інструментами для забезпечення якості дошкільної освіти відповідно до суспільних викликів. Зокрема, за допомогою реєстрації і проходження різних онлайн-курсів на платформах суб’єктів підвищення кваліфікації.

8. Вивчати та поширювати досвід педагогів, зокрема з інших країн щодо організації роботи з дітьми дошкільного віку під час військових дій

Розвивальне середовище ненапоказ, а для дітей

Сформувати вдитячому садку розвивальне середовище— означає створити атмосферу, щосприяє різнобічному розвитку дошкільників. Кожен педагогічний колектив розв’язує цезавдання по-різному. Колеги зкиївського дитячого садка «Казка» розповіли, якічим наповнюють різні осередки. Пропонуємо завітати доних нагостини таприхопити кілька ідей для себе

Значний вплив нарозвиток дошкільників мають нелише дорослі, які їхвиховують інавчають, айсередовище, вякому перебувають діти. Облаштоване належним чином розвивальне середовище сприяє активності тасамовдосконаленню кожної дитини, стимулює розвиток їїздібностей інахилів. Для того щоб дошкільники мали змогу втілювати свої творчі задуми упрактичній діяльності, педагогічний колектив нашого дитячого садка намагається створити комфортне, насичене йдинамічне розвивальне середовище.

Яких вимог дотримуємося

Розвивальне середовище має відповідати віковим особливостям дітей, давати їмзмогу займатися різними видами активностей чиусамітнюватися, підтримувати ініціативу йсамостійність істворювати емоційний добробут. Тому середовище вусіх вікових групах вихователі облаштовують відповідно допевних вимог.

Насиченість.

Для того щоб зробити середовище насиченим, вихователі добирають матеріали йобладнання відповідно дотеми, освітніх завдань таосновної діяльності дітей:

· уранньому віці— предметна;

· молодшому тасередньому дошкільному— сюжетно-рольова гра;

· старшому дошкільному— гра зправилами.

Докожного навчального року вихователі оновлюють ідоповнюють розвивальне середовище.

Динамічність.

Розвивальне предметно-просторове середовище внашому дитячому садку мобільне. Так вихователі мають змогу змінювати його складові відповідно доосвітньої ситуації, інтересів іможливостей дітей.

Середовище більшості груп містить три складові втакому співвідношенні,%:

· робоча зона— 30;

· зона активної діяльності— 50;

· зона спокійної діяльності— 20.

Умолодшій ісередній групах напочатку навчального року вихователі організовують робочу зону відповідно дозавдань ізмісту освітньої програми. Атакож навчають дітей власноруч організовувати простір для спільної активної діяльності таоблаштовують місце для індивідуальної спокійної діяльності. Щоб відокремити різні осередки, використовують роздільники тамаркери середовища. Старші дошкільники організовують простір середовища самостійно знезначною допомогою дорослих.

Поліфункціональність.

Усі об’єкти нашого розвивального середовища поліфункціональні, тобто виконують різні функції тарозв’язують різні завдання. Тому діти мають змогу використовувати їхурізних видах діяльності. Такі предмети стимулюють взаємодію дорослих ідітей іїхню різноманітну активність, допомагають розвивати ігрову діяльність іпоєднувати різні види діяльності. Зазвичай цеприродні матеріали, предмети-замінники тадитячі меблі.

Варіативністьпередбачає наявність угрупірізноманітних осередків івідповідних їмматеріалів, ігор, іграшок таобладнання. Щоб реалізувати цювимогу, вихователі періодично змінюють угрупі ігровий матеріал відповідно дотеми чиподії, додають нові предмети, які стимулюють ігрову, рухову, пізнавальну йдослідницьку активність дітей.

Для того щоб іграшки ненабридали дітям, розділяємо ігрові комплекти накілька частин ізмінюємо їхорієнтовно раз утри місяці. Так ігровий процес стає більш різноманітним таемоційно насиченим, адже нові іграшки викликають творчий ентузіазм. Аповернення до«старих» пробуджує спогади про колишні ігри, багато зяких діти хочуть повторити, але тепер вони можуть доповнити гру тавнести внеї елементи нового досвіду.

Доступність.

Унашому дитячому садку дотримуємося принципу витягнутої руки дитини. Тобто всі іграшки, ігрове обладнання, матеріали тапосібники розміщені вдоступних для вихованців місцях, зокрема для дітей зособливими освітніми потребами.

Безпечність.

Усі елементи розвивального середовища надійні табезпечні. Вихователі використовують лише сертифіковану продукцію, якавідповідає санітарним вимогам імає психолого-педагогічну цінність.

Чим іякнаповнюємо

Розвивальне предметно-просторове середовище групи структуруємо танаповнюємо відповідно доособливостей вихованців, їхніх інтересів ісоціального досвіду. Об’єкти розвивального середовища відображають національно-культурні, кліматичні особливості татрадиції регіону, атакож відповідають необхідній тематиці.

Минамагаємося непропонувати дітям муляжі реальних продуктів харчування, зменшені копії побутової техніки чиінструментів, адже вони суттєво збіднюють гру дітей. Натомість вихователі використовуютьпредмети-замінники— неоформлені чиприродні матеріали. Вони сприяють розвитку вдошкільників уяви тазнаково-символічної функції мислення. Діти мають вільний доступ доцих матеріалів ісамостійно їхвикористовують. Наприклад, вони вигадують сюжет гри, розподіляють ролі тапропонують варіанти, якзастосовувати той читой предмет угрі.

Угрупах раннього віку вихователі віддають перевагуіграм іпосібникамдля сенсорного розвитку дітей. Окрім загальновідомих сенсорних іграшок накшталт втулок, пірамідок, застібок таінших предметів для розвитку дрібної моторики, вихователі застосовують власноруч виготовлені йестетично оформлені великі сенсорні килимки різнобічної педагогічної спрямованості. Використовувати такі килимки можуть кілька дітей одночасно, щоробить будь-яку діяльність цікавішою. Діти самостійно обирають сегмент для діяльності, азгодом можуть змінити один вид діяльності надругий, почерзі міняючись місцями.

Групове приміщення поділяємо наокремі осередки задопомогою спеціальних предметів— легкихперегородок, ширм, геометричних модулів, лавок, великих клаптиків тканини тощо. Діти йвихователі можуть легко їхпереміщувати— створювати нові зони чиперероблювати наявні. Цедає змогу оптимально використовувати площу приміщення татрансформувати його під конкретну гру. Укожній групі педагоги створюють різні осередки

Уроботі здошкільниками активно використовуємо ігри зпіском таелементи пісочної анімації. Для цього вкабінеті практичного психолога облаштували пісочницю, дібрали тематичні набори дрібних іграшок іпредметів. Ціматеріали практичний психолог використовує для діагностики такорекції психічного розвитку дошкільників, атакож для того, щоб поліпшити адаптацію дітей раннього віку.

Для того щоб детальніше ознайомитися зрозвивальним середовищем нашого дитячого садка, перегляньте коротку відеоекскурсію.

Якоформлюємо приміщення

Особливу увагу миприділяємо естетиці інтер’єру. Немаючи широкого матеріально-технічного оснащення, педагогічні працівники табатьки оформили інтер’єр задопомогою власної художньої творчості— фіранок, розпису стінних шаф, декоративних панно, ікебани, мережива тощо. Також створили затишні куточки зм’якими меблями тапредметами домашнього інтер’єру. Під час різних режимних моментів якуприміщенні, так інатериторії вихователі застосовують музичний супровід, щостворює сприятливий емоційний фон ізнайомить дітей ізнайліпшими зразками музичного мистецтва. Усе цепозитивно впливає наемоційний добробут дошкільників, формує вних почуття впевненості йзахищеності.

«Доросла» естетика незавжди підходить для дітей іпотребує надто бережливого ставлення, щообмежує активність дошкільників. Вихованцям потрібен простір для вільної діяльності йфізичних дій, апредмети інтер’єру часто стають недоторканними. Тож мине«впадаємо вкрайнощі», встановлюючи декоративні водоспади чисвітлові панно. Нанашу думку, важливіше, щоб приміщення прикрашали власні поробки, малюнки, улюблені картинки йпредмети дітей.

Стіни наших груп розмальовані нейтрально. Адже пейзажі, картини зказок чифільмів швидко набридають, стомлюють ідітей, ідорослих, априбрати їхскладно— для цього потрібен ремонт. Тож вихователі розміщують настінах замінні тазрозумілі для дошкільників прикраси тадекоративні елементи.

Старших дошкільників вихователі обов’язково залучають дооформлення приміщення своєї групи. Так вони орієнтуються ненавласні естетичні вподобання, анадитячі смаки тапотреби.

Отже, середовище угрупі стає розвивальним, коли іграшки йобладнання відповідають віку йінтересам дітей. Вони мають давати змогу зайнятися будь-яким видом діяльності— розіграти здрузями побутову ситуацію, скласти конструктор чипобути наодинці. Іщоб наші вихованці завжди мали вибір, миневтомлюємося поліпшувати розвивальне середовище.

Кiлькiсть переглядiв: 12